struct ingilizce structures den gelmektedir türkçe olarak yapı manasındadır.Struct değişkenleri tek bir çatı altında toplamak için kullanlır.Bu değişkenler gerektiğinde struct altından çağrılabilir.Genel yapı olarak:
struct isim{
tip yapı_değişken_ismi;
tip yapı_değişken_ismi;
...
};
şeklinde kullanılabilir.Burda isim yazılan yere structure ın adı parantez içindeki yerlere de değişkenlerimizi yazıyoruz.Örnek olarak:
struct deneme{
int a;
char b;
double c;
};
daha sonra
struct deneme ilk;
şeklinde tanımlayabiliriz ve eğer değer atamak istiyorsak:
ilk.a=5;
ilk.b='m';
şeklinde atayabiliriz.Örnek program olarak bir arabanın bilgilerini struct kullanarak girebiliriz:
struct araba{
char ad[10];
double price;
};
int main()
{
struct araba car; /* ogr değişkeni kayit tipinde */
printf("araba ücreti : "); scanf("%ld",&car.price);
printf("araba adi : "); scanf("%s" , car.ad);
printf("\n*** Girilen bilgiler ***");
printf("\nücreti : %ld",car.price);
printf("\nAdi : %s ",car.ad);
return 0;
}
0 yorum:
Yorum Gönder